• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Falsk faktura från Sales leads portal

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407

Haha, jag hoppas det, och är jag det inte än, ska jag bli . Kommer inte bara bestrida mitt eget ärende, utan även för er andra som kommit hit. Jag har inget att förlora på det, har ju som sagt redan skulder hos kronofogden och går på löneutmätning, så de kan hota mig hur mycket de vill.

Men till er andra, bestrid och ifråsätt,betala INTE
Tro mig det är du redan. Dom vill ha personer som betalar deras bluff fakturor är därför dom hotar med inkasso och kronofogden men dom skickade sina krav till fel person. ^^
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Vet inte om " Khan" har mycket att göra bland sina mail nu och inte hunnit svara allas bestridande, men det ekar tomt i min inkorg med svar från honom idag ( det kanske kommer) Stå på er!
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Nu har jag ingen aning om ifall han drar detta längre än att skicka ut fakturor och hota folk. Personligen bryr jag mig inte, i mitt skuldberg hos kronofogden och med redan löneutmätning och betalningsanmärkningar. Men, jag retar upp mig mer och mer, och en ilsken tigerinna bör man inte reta mer. Hur i helskotta kan detta få fortsätta? Vore det inte lite kul att typ uppmärksamma "Uppdrag granskning" på hur företaget lurar folk och sätta dit dem rejält?
 

Nessa

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Nu har jag ingen aning om ifall han drar detta längre än att skicka ut fakturor och hota folk. Personligen bryr jag mig inte, i mitt skuldberg hos kronofogden och med redan löneutmätning och betalningsanmärkningar. Men, jag retar upp mig mer och mer, och en ilsken tigerinna bör man inte reta mer. Hur i helskotta kan detta få fortsätta? Vore det inte lite kul att typ uppmärksamma "Uppdrag granskning" på hur företaget lurar folk och sätta dit dem rejält?
Det hade varit klockrent!
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Är det ingen som hört något nytt ifrån dem? Här är det dödstyst sen mitt senaste mail 1,5 dag tillbaka. Jag vill ha mer information, mer fall och mer fakta från er, så kontaktar jag uppdrag granskning och går vidare med detta. Ni är självklart anonyma, men uppskattar om jag får era historier att använda.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Svar på mail
 

Bilagor

  • Screenshot_20240906_173000_Outlook.jpg
    Screenshot_20240906_173000_Outlook.jpg
    531.8 KB · Visningar: 58

AnnikaK

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 September 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Fått en faktura från Sales leads portal.AB
På 19000, Bokade i augusti 23 in ett grattis första samtal ang , skuldrådgivning. Dom ringde mig aldrig,,Har nu fått faktura på timmar som dom påstår att jag bokat in .
Kontakta dom och får svar att ärendet bara ökar vid varje tillfälle jag mailar eller tar kontakt.. vad finns att göra. ?!
Polisanmäl de. Jag har precis polisanmält de och det är bra om vi är fler så att de inte kan fortsätta med sånt här.
 

Hannes

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Super. jag har inte heller fått något svar från Khan sedan jag skickade in att jag har polisanmält dom men det kommer väl några hot till antar jag. jag ringde 11414 och fick då en mailadress dit jag skulle maila fakturan samt mailkonversationerna och alla bevis jag har. Gör samma sak ni tycker jag. Polisen tyckte först att det lät som ett juridiskt problem men när jag läste upp och beskrev deras falskhet i mail/från hemsidan, att det står "gratis" överallt så blev dom intresserade och jag skickar idag in mailet med skärmdumpar på allt jag kan. jag tycker inte bara våra fakturor ska makuleras utan även att Khan ska ställas till svars jämtemot dom han troligtvis redan lurat/fått betalt av och att hela "Sales leads portal AB" borde stängas av samt hemsidan läggas ned då det troligtvis droppar in nya fall var och varannan dag så som ekonomin ser ut hos många i dagsläget!
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hej, jag fick en faktura av dem på 12.500 kr nu i Augusti. Jag hade kontakt med dem i oktober ifjol och fick en offert, men avböjde deras tjänster.
Jag har bestridit fakturan, polisanmält samt även meddelat dem, men de hotar med åtgärder, indrivning och höga kostnader. Idag fick jag även erbjudande om avbetalningsplan. Polisen säger att jag inte ska betala för något jag inte avtalat om, jag har nu begärt underlag för vad de fakturerar för samt det avtal jag skrivit under. Jag har inte skrivit under något alls. Jag läste även på jurist1.se om bluffakturor, gissa vem som konsulterar? Jo Kahn och samma företag Sales Leads Portal AB. Ironiskt nog. Se nedan.

Bluffakturor

Mitt senaste mail, där jag frågar efter underlag, gjorde jag efter att ha läst på Svensk Handels sida, jag CC:ade deras varningslista i mailet, hittar inte detta företag på varningslistan så tycker alla drabbade ska skriva. Samt även anmäla företaget till Kronofogden och polisen. Någon som känner någon journalist vi kan vända oss till? En vän har en brorsdotter som är jurist och arbetar inom polisen, som jag ska få kontakt med imorgon. Vi kan inte låta sådant här fortgå, jag har varit med om ett stort bedrägeri och de utnyttjar situationen då människor redan är ekonomiskt svaga.

Här kan ni läsa om Svensk Handels rådgivning vid bluffakturor:

Svensk Handel

Hoppas på vidare konversation här, är faktiskt rädd för vad som kan hända, vi privatpersoner med skulder har inget att sätta emot.

mvh

Stephen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp